Η καρδιά είναι ο πιο σκληρός μυς του ανθρώπινου σώματος και προκειμένου να παραμείνει υγιής, χρειάζεται «καθαρές» στεφανιαίες αρτηρίες. Η βάδιση βοηθά σε αυτή την κατεύθυνση με δυο τρόπους:

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, πολυάριθμες κλινικές μελέτες έχουν καταδείξει τις τελευταίες δεκαετίες πως όσοι έχουν έστω μέτρια φυσική κατάσταση, διατρέχουν σημαντικά μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν καρδιαγγειακά νοσήματα και να χάσουν τη ζωή τους εξαιτίας τους, σε σύγκριση με όσους δεν γυμνάζονται ποτέ.

1) Αυξάνει την πυκνότητα της ‘καλής’ χοληστερόλης (HDL, η λεγόμενη «καλή χοληστερίνη»), η οποία συμβάλλει στη μείωση των επιπέδων της «κακής χοληστερίνης» (LDL χοληστερόλη). Η LDL χοληστερόλη ευθύνεται για την αρτηριοσκλήρυνση, δηλαδή την συσσώρευση λιπωδών ιζημάτων στα εσωτερικά τοιχώματα των στεφανιαίων αρτηριών που τους προκαλούν στένωση και ευθύνονται για τη στεφανιαία νόσο.

2) Συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Η μείωση αυτή φθάνει τα 3,8   mmHg όσον αφορά την συστολική πίεση (είναι ο μεγάλος αριθμός στη μέτρηση) και τα 2,8 mmHg όσον αφορά την διαστολική πίεση (είναι ο μικρός αριθμός στη μέτρηση). Οι μειώσεις αυτές έχουν ως αποτέλεσμα να μειώνεται κατά 30-40% ο κίνδυνος εκδηλώσεως καρδιαγγειακών νοσημάτων και κατά 63% ο κίνδυνος ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου.

3) Μειώνει περισσότερο από το μισό (έως και 58%) τον κίνδυνο ανάπτυξης σακχαρώδους διαβήτη, σε προδιαβητικούς ασθενείς, συνδυαζόμενη με απώλεια βάρους, όπως απέδειξε μελέτη που δημοσιεύτηκε στο έγκριτο περιοδικό New England J. Med. Παράλληλα, άλλη μελέτη του Dukes University, απέδειξε ότι σε ανάλογους προδιαβητικούς ασθενείς που βάδιζαν 14 μίλια την εβδομάδα για 6 μήνες, μειώθηκε η εμφάνιση διαβήτη 6 φορές περισσότερο ότι σε ασθενείς που έτρεχαν (joking), την ίδια απόσταση.

4) Έχει ευεργετικές συνέπειες στην αντιγήρανση προσφέροντας επιπλέον χρόνια ζωής.

5) Μειώνει το σωματικό βάρος, καθώς καταστέλλει κατά 50% τη δράση 12 γονιδίων που τείνουν να μας οδηγούν σε παχυσαρκία.

6) Μεταξύ άλλων προλαμβάνει ή και θεραπεύει την κατάθλιψη, μειώνει την γεροντική άνοια και φέρνει ευεξία σε μεγαλύτερης ηλικίας άτομα. Με την καλύτερη κυκλοφορία του αίματος, χάριν της βάδισης, τα κύτταρα του οργανισμού οξυγονώνονται, διεγείρεται το νευρικό σύστημα και ελαττώνονται οι ορμόνες του στρες.

7) Βελτιώνει τη μνήμη. Ιάπωνες ερευνητές ανακάλυψαν ότι η βάδιση μπορεί να ενισχύσει τη μνήμη των ηλικιωμένων ατόμων. Η Φυσική Άσκηση αυξάνει το μέγεθος του ιππόκαμπου, ενώ η καθιστική ζωή τον συρρικνώνει οδηγώντας σε απώλεια μνήμης. Οπότε, περπατώντας καθημερινά ενδυναμώνουμε τη μνήμη.

8) Η συστηματική βάδιση σε συνδυασμό με υγιεινή διατροφή και κατανάλωση νερού έχει και άλλα πλεονεκτήματα, καθώς ελαττώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων μορφών καρκίνου, όπως του παχέος εντέρου, του μαστού και του ενδομήτριου.

9) Ανακουφίζει τον πόνο στις αρθρώσεις. Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι το περπάτημα μειώνει τον πόνο της αρθρίτιδας, και ότι περπάτημα 9-10 χιλιόμετρα την εβδομάδα μπορεί ακόμα και να αποτρέψει τη δημιουργία αρθρίτιδας. Το περπάτημα προστατεύει τις αρθρώσεις – ιδιαίτερα τα γόνατα και τα ισχία, που είναι πιο ευαίσθητα στην οστεοαρθρίτιδα – ενδυναμώνοντας τις μυϊκές ομάδες που τις υποστηρίζουν.

10) Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Το περπάτημα μπορεί να σας προστατέψει από τα εποχιακά κρυολογήματα και τις ιώσεις. Μελέτη σε περισσότερα από 1.000 άτομα έδειξε ότι όσοι περπατούσαν τουλάχιστον 20 λεπτά την ημέρα, 5 φορές την εβδομάδα, είχαν 43% λιγότερες ημέρες ασθένειας σε σύγκριση με όσους γυμνάζονταν μία φορά την εβδομάδα ή λιγότερο. Και στην περίπτωση ασθένειας, τα συμπτώματα ήταν λιγότερο έντονα και η ανάρρωση γρηγορότερη. 

11) Προωθεί την κοινωνική συναναστροφή. Κατά τη βάδιση είναι να δυνατόν να πραγματοποιηθούν νέες γνωριμίες και να δημιουργηθούν φιλίες. Κάτι τέτοιο ενθαρρύνει το γεγονός ότι η βάδιση μπορεί να γίνει σε καθημερινή βάση.

Οι εκπρόσωποι των επιστημονικών φορέων που διοργανώνουν την εκδήλωση, αναφέρουν ότι ο σύγχρονος τρόπος διαβίωσης, η χρήση αυτοκινήτου και η κακή ποιότητα διατροφής, οδηγούν σε συνεχή αύξηση του μέσου σωματικού βάρους τον γενικό πληθυσμό και η άσκηση πρέπει να συστήνεται σε κάθε άτομο που προσέρχεται στον γιατρό για σχετικά προβλήματα υγείας. Τα καρδιαγγειακά νοσήματα στοιχίζουν κάθε χρόνο τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως, παρόλο που η επιστήμη έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου τόσο σε διαγνωστικό όσο και σε θεραπευτικό επίπεδο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *