🔔Πόνος στη μέση🔔

🔎Ο πόνος στη μέση είναι ένα θέμα για το οποίο δέχομαι πολλές ερωτήσεις, ιδιαίτερα για τις δισκοπάθειες (ή αλλιώς δισκοκήλες). Υπάρχουν αρκετά πράγματα που πρέπει να συζητηθούν, δύο κοινά σημεία που συνήθως αναφέρω είναι ότι οι δισκοκήλες συχνά εμφανίζονται σε ασυμπτωτικούς ασθενείς και ότι μπορούν να θεραπευτούν με το χρόνο και τη συντηρητική θεραπεία.

📚 Η Μαγνητική Τομογραφία που βλέπουμε στην εικόνα είναι από έναν 32χρονο άντρα που πήγε στο νοσοκομείο με σοβαρό πόνο στη μέση, αλλά σε 2 διαφορετικές περιπτώσεις. Τον Οκτώβριο 2012, ο ασθενής δεν είχε νευρολογικά ελλείμματα, έτσι η Φυσικοθεραπεία και η χρήση στεροειδών τον απάλλαξαν από τον πόνο. 📚Τον Οκτώβριο 2013 πραγματοποιήθηκε μια άλλη Μαγνητική Τομογραφία, όταν ο ίδιος ο ασθενής μπήκε ξανά στο νοσοκομείο με έντονο πόνο στη μέση. Αυτή τη φορά η κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου δεν ήταν πλέον ορατή.

🔺 Ο πόνος στη μέση μπορεί να επιστρέψει ακόμη κι όταν δεν υπάρχει εμφανής ‘βλάβη’ στο δίσκο. Ο πόνος είναι περίπλοκο ζήτημα.

⁉️Τι μας διδάσκει αυτό ⁉️

1️) Ο πόνος δεν υποδηλώνει απαραίτητα βλάβη ιστών. Και στις δύο περιπτώσεις, ο ασθενής είχε πόνο στη μέση. Κατά το πρώτο επεισόδιο, μπορούσε να εντοπιστεί η προσβολή ιστών, ενώ κατά το δεύτερο όχι.
2) Οι δισκοκήλες μπορούν να απορροφηθούν με τη συντηρητική θεραπεία και με το χρόνο. Λεπτομέρειες για την αποκατάσταση του ασθενή δε δόθηκαν, αλλά είναι σημαντικό να ξέρουμε πως ένα απλό θεραπευτικό πλάνο που περιλαμβάνει ειδικές ασκήσεις κινητικότητας και ασκήσεις με χαμηλά φορτία βοηθά την πλειοψηφία των ασθενών. Μία δόση υπομονής (μέχρι 4-6 μήνες) είναι επίσης πολύ σημαντική.

📗Zhong M, et al. Incidence of Spontaneous Resorption of Lumbar Disk Herniation: A Meta-Analysis. Pain Physician J 2017.
📗Chiu C-C, et al. The Probability of Spontaneous Regression of Lumbar Herniated Disk: A Systematic Review. Clinic Rehabil. 2015.
📗Brinjikji W, et al. Systematic Literature Review of Imaging Features of Spinal Degeneration in Asymptomatic Population. AJNR Am J Neuroradiol. 2015.

📍PhysioTerra Κέντρο Φυσικοθεραπείας, Θεοδωρίδου Ειρήνη, Δ. Σολωμού 11, Νάουσα Ημαθίας, 23320 22221
__________
➡️www.physioterra.gr ⬅️