Το σώμα μας το ίδιο μπορούμε να πούμε με απόλυτη βεβαιότητα πως είναι ο εκφραστής της ψυχικής μας κατάστασης, Και τα δύο συνυπάρχουν με ισορροπία και στο σώμα μας αποτυπώνεται πως υπάρχει μέσα στον ψυχικό μας κόσμο.

Δυσάρεστες ψυχικές καταστάσεις, όπως η θλίψη, η μελαγχολία και η στεναχώρια επιδρούν με αρνητικό τρόπο στο σώμα μας και εμφανίζονται με επίπονα και πολλές φορές με δυσάρεστα συμπτώματα.

Ο Ιπποκράτης, ο πατέρας της Ιατρικής, έγραψε πριν πολλούς αιώνες μία φράση που συμπυκνώνει μέσα της μία από τις μεγαλύτερες αλήθειες:

“Η στεναχώρια είναι η πηγή όλων των ασθενειών”

Μελετώντας την επίδραση της στεναχώριας σε βασικά όργανα του σώματός μας μπορούμε να αναφέρουμε μερικές συνέπειες της στεναχώριας:

Καρδιά: Η μεγάλη στεναχώρια μπορεί να επιφέρει αρρυθμία στην καρδιά, αύξηση της πίεσης και έντονη δυσφορία.

Η δύναμη της στεναχώριας είναι τόσο μεγάλη που μπορεί να προκαλέσει ακόμα και έμφραγμα.

Πεπτικό Σύστημα:  Η στεναχώρια προκαλεί πολλές διαταραχές στο στομάχι, από έντονο κοιλόπονο και δυσκοιλιότητα, μέχρι την πιο ακραία μορφή γαστρορραγίας.

Θυρεοειδής: Η στεναχώρια χτυπά πάρα πολύ τον θυρεοειδή, το  μεγαλύτερο αδένα που υπάρχει στο σώμα μας  και που ρυθμίζει τις λειτουργίες του οργανισμού μας. Η διαταραχή του μπορεί να απορρυθμίσει τις υπόλοιπες λειτουργίες του σώματος και να οδηγήσει σε διάφορες παθήσεις.

Πνεύμονας: Έχει διαπιστωθεί ότι τα άτομα που εμφάνισαν αναπνευστικές παθήσεις είχαν βιώσει άσχημες και στενάχωρες καταστάσεις.

Δέρμα: Το δέρμα αποτελεί ίσως το πιο εύκολο ‘θύμα’ της στενοχώριας. Η κακή διάθεση επιδρά στο δέρμα μας περισσότερο από οπουδήποτε αλλού, αφού οι δερματικές παθήσεις, οι κοκκινίλες, τα εκζέματα και οι δερματίτιδες οφείλονται στο μεγαλύτερο βαθμό τους στο άγχος ή τη στεναχώρια.

Μαλλιά: Δύο σημαντικά συμπτώματα της θλίψης που έχουν επίπτωση στα μαλλιά μας είναι η τριχόπτωση και η ελάττωση της ποιότητάς τους.

Η στεναχώρια πραγματικά, εξασθενεί τις άμυνες του οργανισμού μας. Οι άσχημες διαπροσωπικές σχέσεις, τα οικονομικά προβλήματα, η δύσκολη καθημερινότητα και οι επαγγελματικές ή συναισθηματικές απογοητεύσεις εντείνουν τη στεναχώρια μας τις περισσότερες φορές.

Τι μπορούμε να κάνουμε όταν βιώνουμε θλίψη, άγχος, στεναχώρια;

Αρχικά, πρέπει να υιοθετήσουμε έναν υγιεινό τρόπο ζωής και να κόψουμε τις βλαπτικές για την υγεία συνήθειες. Το κάπνισμα, το ποτό και η ανθυγιεινή διατροφή διογκώνουν το πρόβλημα. Αντίθετα,  η καλή διατροφή, η άθληση και η ενασχόληση με αθλήματα και ο επαρκής ύπνος ενισχύουν τη διάθεση και συμβάλλουν στη διατήρηση της υγείας.

Επίσης, πρέπει να σταματήσουμε να φορτωνόμαστε τις επιθυμίες και τα θέλω των άλλων. Πολλές φορές η στενοχώρια πηγάζει από το ότι νιώθουμε πως δεν μπορούμε να πραγματοποιήσουμε τις επιθυμίες των άλλων και λανθασμένα φοβόμαστε μήπως αυτοί αποσύρουν τη αγάπη τους.

Ακόμη, δε χρειάζεται να μεγεθύνουμε με το μυαλό μας διάφορες καταστάσεις. Αντιλαμβανόμενοι με ηρεμία την κάθε περίσταση, χωρίς να υπερβάλλουμε και χωρίς να φτιάχνουμε σενάρια καταστροφής, μειώνουμε τη στεναχώρια.

Συνεχίζοντας, μία σωστή ρήση είναι η εξής: ‘Η αποδοχή είναι φάρμακο’. Πρέπει να αποδεχτούμε ότι κάποιες καταστάσεις δεν αλλάζουν. Ένας χωρισμός, μία απώλεια, μία αποτυχία στις εξετάσεις αργά ή γρήγορα θα εμφανιστούν στην ζωή του κάθε ανθρώπου. Δεν έρχονται όλα βολικά και εύκολα στην ζωή μας. Οπότε, η στενοχώρια για κάτι που δεν μπορεί να αλλάξει είναι καταστροφική και περιττή. Η αποδοχή, λοιπόν, είναι φάρμακο.

Καλό θα ήταν να απομακρυνθούμε από τους τοξικούς ανθρώπους. Όσοι μας φθονούν, μας βλάπτουν ή δε μας εκτιμούν δεν πρέπει να έχουν θέση στην ζωή μας.

Τέλος, πρέπει να αρχίσουμε να εκτιμάμε την ζωή και αυτά που θεωρούμε δεδομένα καθημερινά. Για μερικούς ανθρώπους, η έκθεση στον ήλιο, η βόλτα με τους φίλους, η παρακολούθηση μιας ταινίας δεν είναι καθόλου δεδομένη. Ακόμη και το ξύπνημα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο.

Η ψυχική υγεία είναι αλληλένδετη με τη σωματική. Οφείλουμε και τις δύο να τις σεβόμαστε και να τις προσέχουμε.

Δεν ‘ζούμε μια φορά’, όπως συνηθίζουν να λένε οι περισσότεροι.

ΖΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ.

ΣΗΜΕΡΑ ΕΖΗΣΕΣ?

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *